Į ateitį su gamtos mokslais, technologijomis ir bendraisias gebėjimais

Up to the future with science, information technologies, languages and key competences

Gruodžio mėnesį 5 mūsų mokyklos mokiniai, lydimi 2 mokytojų, visą savaitę praleido Varna mieste, Bulgarijoje. Toks susitikimas - jau ketvirtasis, tai - Erasmus+ daugiašalio mokyklų strateginės partnerystės projekto akronimu UPSTECHKEY dalis.

Mokykla, kurią aplankėme, labai skiriasi nuo mūsiškės savo dydžiu – joje 1542 mokiniai, bei joje yra sustiprintos menų mokslų disciplinos. Įdomu buvo pamatyti jų paruoštą koncertinę programą, klausyti įvairiausiais instrumentais grojančių mokyti, stebėti irkartu šokti jų tautinius šokius, vaikščioti po mokinių darbais (piešiniais, skulptūromis) išpuoštą mokyklą. Mūsų veikla neapsiribojo vien tik mokyklos „apžiūromis“: visų šalių partnerių (o jų net šešios) mokiniai pristatė savo šalių gimstamumo – mirtingumo rodiklius, santuokų – ištuokų skaičių, kalbėjo apie migracijos problemas.

Dalyvavome seminare apie tai, kaip mokyti(s) užsienio kalbų, dalyvavome interaktyvioje geografijos pamokoje. Visos savaitės veiklas vainikavo Protų mūšis, tikrinęs, kaip įsisavinome žinias.

Šalia veiklų mokykloje, vyko ir pažintinė veikla. Pasivaikščiojome po Varnos miestą, pajūrį, aplankėme jos apylinkes ir muziejus. Turėjome unikalią galimybę viešėti bulgarų šeimose, pamatyti jų tikrą gyvenimą iš arčiau, pasimėgauti jų draugiškumu ir vaišingumu. Džiugu, kad ir bulgarų mokiniai labia gerai kalba angliškai, todėl jokie kalbiniai nesusipratimai neapsunkino bendravimo, galėjome pasitikrinti savo žinias ir pasidžiaugti, kad gerai mokame kalbą. Tai mums dar kartą įrodė, kaip svarbu mokytis kalbų, kad kalbos atveria langą į pasaulį.

Mokinių įspūdžiai

„Du tūkstančiai penkiolikti metai, gruodžio penkta diena. Ūkanotas rytas, niekuo ypatingai neišsiskiriantis, bet įdomus tuo, kad tai buvo rytas prieš mano pirmąją kelionę į užsienį. Pirmas skrydis lėktuvu, nekantraudama laukiau, bet mintyse žinia, kad palieku savo mylimą miestą Biržus, neramino.

Turbūt įdomu, kur iškeliauju ir kodėl? Išvykstu į turistų mylimą Bulgarijos miestą Varną, tai puikus miestas, turintis puikiausių, paslaptingiausių vietų, nuoširdžių žmonių, kurių nepamatysi, nesutiksi niekur tik ten!

Kelionė buvo sklandi, paslaptinga, bet svarbiausia, ką teko man patirti tomis dienomis. Turbūt, tai pati įsimintiniausia kelionė mano gyvenime. Bulgarijos miestas, neapsakomai gražus visomis prasmėmis, o ypatingai, kai miestą apgaubia tamsa, Varna tampa nepaprastu reginiu, lyg milijonas mažų švieselių įžiebia paslaptingą šviesą, juk šis laikotarpis laukimas puikios šventės, tai Kalėdų..

Mano akys pamatė neapsakomai daug, pažinau Bulgarijos istoriją, patį miestą, keliavau po visokiausius miestelius, muziejus, kalnus ir kt.

O kas svarbiausia šioje kelionėje, jog sutikau nuostabių žmonių, turbūt žodis ‘’nuostabių’’ neapsako to nuoširdumo, gerumo ir noro bendrauti, esu be galo dėkinga šeimai, kuri mane priėmė į savo jaukius namus, suteikė man viską, kas geriausia ir kas šauniausia, geriausia, kad jie laukia manęs sugrįžtant vasarą. Susipažinau su žmonėmis iš penkių šalių: Graikijos, Italijos, Turkijos, Lenkijos, Bulgarijos. Su šiais žmonėmis turėjome puikių užsiėmimų, nuo žaidimų iki kelionių kartu.

Dienos lėkė neapsakomai greitai, teko palikti tą puikų miestą, bet liko neištrinami prisiminimai ir tai prisiminsiu visą gyvenimą.“ (Dominyka Krasauskaitė, 9 kl.)

**************************************************

„Kelionė prasidėjo nuo mūsų Kaštonų pagrindinės mokyklos. Visą kelionę lydėjo gera nuotaika ir gražus oras. Pirmas skrydis buvo į Stambulą. Nuostabiai gražus miestas, kuriame yra daug mečečių, kurios yra nuostabiai gražios. Senamiestis taip pat labai gražus. Kitą dieną jau buvome Bulgarijoje. Oro uoste mus pasitiko malonūs ir nuoširdūs žmonės - mūsų laikinų namų šeimininkai.

Jau pačią pirmą dieną pamatėme nuostabią Varnos miesto eglutę, gražius fejerverkus, susipažinome su kitais žmonėmis. Šeimose visi vakare valgėme žuvį. Sekančią dieną susipažinome su mokykla, buvome geografijos pamokoje per kurią sužinojome daug įvairių dalykų apie Bulgariją. Turėjome turą po Varną kuriame buvo daug linksmų iššūkių. Per laisvą laiką Bulgarijos mokiniai nusivedė mus į paplūdimį, prie jūros. Vakare buvome koncerte kuriame buvo grojama bulgariška muzika, bei šokami bulgariški, šokiai.

Antradienį turėjome netgi keletą projektinių darbų. Vėliau aplankėme Vladislovo Varnenchik'o muziejų. O laisvą laiką praleidome kaip ir visi paaugliai - apsipirkinėjome.

Trečiadienį keliavome į Madarą, kurioje vaikščiojome po neapibūdinamo grožio vietas, Pliską bei stiklo muziejų kuriame ir patys gavome padirbėti. Vakare užsiėmėm bulgarų mėgstamu užsiėmimu - laipiojimu ant sienų.

Ketvirtadienį taip pat turėjom keletą projektinių darbų. Po darbų vykome į ekskursiją po Varnos regioną, Chenge ir aplankėme Ovech pilį.

Penktadienį mokėmės bulgarų liaudies šokių. Mus netgi parodė per televiziją. Vakare buvo mūsų išleistuvių vakarėlis. Mus išlydėjo labai šiltai ir jaukiai.

Šeštadienį vykome į oro uostą kur išliejome daug ašarų ir pažadų, kad dar kada nors gyvenime pasimatysime.

Labai patiko Varnos miestas. Bet labiausiai žmonės su kuriais susipažinau. Gaila buvo palikti Varną. Bet gailiausia palikti draugus.“ (Karolina Kivėnaitė, 10 a)

**************************************************

Mūsų mokyklos komanda vykome į Bulgarijos miestą Varną. Mūsų kelionė truko 9 dienas. Gruodžio 5 dieną išvykome nuo mokyklos į Rygos oro uostą. Lėktuvu skridome į Turkiją ir nusileidome Stambule. Išėję iš oro uosto važiavome autobusiuku į mūsų viešbutį. Įsikūrę viešbutyje išėjome pasivaikščioti po Stambulą. Vaikščiojome po senamiestį. Labiausiai patiko Turkijoje matytos mečetės. Varnoje mus pasitiko žmonės, pas kuriuos gyvenome 5 dienas. Nuvažiavę į jų namus mes įsikūrėme. Pirmąją dieną mums buvo apžvalginė ekskursiją aplink mokyklą. Koncertas. Antrąją dieną pristatinėjome savo darbus. Klausėmės geografijos pamokos apie Bulgariją. Valgėme netoliese esančiame restorane. Maistas buvo nacionalinis. Po pietų aplankėme Vladislavo Varnenchiko muziejų. Trečiąją dieną turėjome ekskursiją. Labiausiai patiko Madaros miestas ir jame esantys kalnai. Ketvirtąją dieną aplankėme vietinius Varnos regionus. Penktąją dieną patiko šokių pamoka bei vakarėlis. Šeštadienį išvykome atgal į Turkijos miestą Stambulą. Pernakvoję skridome atgal į Rygą. Ir iš Rygos grįžome Biržus. Kelionė labai buvo įdomi ir turininga. Gerai praleidome laiką.“ (Gvidas Staniulis, 10b )

„Tai buvo mano pirmas skrydis bei išvyka kur nors tolėliau nuo Lietuvos. Kadangi žiemą nebūna tiesioginių skrydžių į Bulgariją, į Varną, tad mums teko nakvoti Turkijoje, Stambule. Turkijoje vaikščiojom po senamiestį, apžiūrinėjome mečetes bei kitus pastatus. Taip pat ragavome skaniųjų Turkiškų kebabų. Pabuvoję Turkijoje, iškeliavome į Varną. Oro uoste susitikau su mokiniu, pas kurį gyvenau. Tuomet visi išsimiegoję kitą dieną ryte susitikome mokykloje. Mokykla man pasirodė graži bei tvarkinga, ant sienų buvo įvairūs meniški piešiniai. Teko turėti geografijos bei šokių pamokas. Buvome pasivaikščiot ir po įvairiausius miesto kampelius, jūros sodai, operos namai, katedros, muziejai. Paskutinę dieną buvo atsisveikinimo vakarėlis ir visi visai linksmai praleidome laiką.“ (Justas Varkalys, 9 kl.)