Comenius projektas kaštoniečius pakvietė į Prancūziją Kaštonų pagrindinė mokykla dalyvauja Mokymosi visą gyvenimą programos Comenius projektinėje veikloje, finansuojamoje Europos Komisijos. Šią programą Lietuvoje administruoja Švietimo mainų paramos fondas. Šį rugsėjį Kaštonų mokyklos mokytojai ir mokiniai vyko į Prancūziją, Saint Julien Chapteuil miestelį, kur vėl susitiko visų šalių partnerių (Lietuvos, Prancūzijos, Italijos, Rumunijos, Portugalijos, Turkijos) delegacijos, dalyvaujančios daugiašaliame projekte „Savanorystė: duok tam, kad gautum mainais“. Tai jau trečioji kelionė į svečias šalis, vykdant šio projekto veiklą. Praėjusiais metais aplankytos Portugalija ir Italija bei džiaugtasi žiemą sulaukus šalių partnerių delegacijų Biržuose.

          Taigi paskutinę rugsėjo savaitę vykome į Prancūzijos pietus, į miestelį Saint Julien Chapteuil. Miestelis nedidelis, bet labai jaukus: siauros akmenimis grįstos gatvelės, kelis šimtus metų siekiantys namai, bažnyčia, statyta XV amžiuje, tebealsuojanti viduramžių dvasia. Per savaitę aplankėme Lyono, Le Puy-en-Velay, Clermont-Ferrand miestus. Žadą gniaužė šių miestų senamiesčiai, kuriuose dominuojanti statybinė medžiaga – akmuo, didinga, paslaptinga katedra, statyta XI-XII amžiuje, puošianti Le-Puy miestą, kur prasideda piligriminis kelias į Santjago de Campostelą Ispanijoje. Keliasdešimt kilometrų už Le-Puy miesto įsikūrusi informatyvi Freres Perrele sodyba, bylojanti apie XVII amžiaus prancūzo fermerio gyvenimą, buitį, ūkį. Mokiniams ypač didžiulį įspūdį paliko ekskursija traukinuku po nebeveikiantį ugnikalnį, kėlimasis traukiniu į kalno viršukalnę ,įspūdingos panoramos apžvalga.

          Viešėdami Saint Julien Chapteuil miestelyje, kelis pusdienius praleidome mūsų partnerių mokykloje; stebėjome mokyklos gyvenimą, dalyvavome pamokose, susipažinome su Prancūzijos švietimo sistemos ypatumais ir supratome, kad šioje šalyje tvarka mokyklose griežtesnė, labiau reglamentuota. Mokiniai, projekto dalyviai, dalyvavo vienos dienos mokymuose, kaip teikti pirmąją pagalbą. Mokytojai dalyvavo seminare apie kartų skirtumus. Buvo diskutuojama, kaip šiuolaikinį jaunimą įtakoja įvairios informacinės technologijos: telefonas, televizorius, kompiuteris. Diskusijų metu buvo prieita išvados, kad problemos panašios visose šalyse, atotrūkis tarp kartų ryškėja, šeimos vaidmuo menksta, didėja savižudybių grėsmė. Sprendimai taip pat panašūs: pagalbos linija, psichologo pagalba.

Šio projekto tradicinis renginys- mugės. Jos vyksta kiekvieną kartą, kai susitinka projekte dalyvaujančių šalių delegacijos. Mugėse pardavinėjami mokinių pagaminti dirbiniai, suvežti iš visų šalių. Pinigai, gauti už parduotus dirbinius paliekami šeimininkų mokykloje, kurie nusprendžia kokiam konkrečiam labdaringam darbui juos paaukoti.. Tokia mugė vyko ir Prancūzijoje. Mums joje labai gerai sekėsi, pardavėme didžiąją dalį nusivežtų dirbinių.

          Savaitė svečiuojantis Prancūzijoje prabėgo nepastebimai, tačiau projektinė veikla dar nesibaigė. Aptarti tolimesni laukiantys darbai ,numatytos konkrečios veiklos. Ir toliau tęsime nemokamus kalbų kursus savo mokyklos bendruomenei, kursime prezentacijas projekto plane numatytomis temomis, dalyvausime virtualiuose susitikimuose. Pabaigti norėtume mokinių įspūdžiais.

          Gavome paragauti varlės, kuri mums nelabai patiko. (Samanta, 10 a ).

         Antrąją kelionės dieną svečiavomės jų mokykloje/..../ mokykla buvo suskirstyta į keturis atskirus pastatus. Bet kas keisčiausia, kad visi vaikai susirinkę į mokykla pirmiausiai sueina į kiemą, sumeta kuprines į atskiras krūveles ir laukia skambučio. Po skambučio visi išsiskirsto, ir taip per kiekvieną pertrauką. Jie negali išeiti iš mokyklos kada nori ir juos visus paleidžia namo tik 5 valandą. Viena pamoka trunka apie valandą, bet būna ir dvigubos pamokos, kai pamoka trunka maždaug 2 valandas, bet jie turi 1,5 valandos pietų pertraukos atsipūsti nuo mokslų ir neskubėdami pavalgyti.(Donatas, 8b).

         Festivalio dieną vyko mugė, kur savo rankdarbius bei skanėstus pardavinėjo projekto dalyviai. Taip pat ten vyko karaoke ir sporto užsiėmimai. Vakare visi vakarieniavome restorane, kur valgėme tradicinius prancūzų valgius, dainavome dainas ir smagiai leidome laiką iki vėlaus vakaro.(Dovilė, 10a).

         Ketvirtadienis buvo įspūdinga diena, lankėme užgesusio vulkano kraterį. Penktadienį užsiėmimai vyko mokykloje/../.šeštadienis buvo labai liūdna diena, nes turėjome išvykti. ( Erika, 7b.)